september 06, 2017

MEC & Maxus bliver til Wavemaker

By Maxus 

Maxus

Det nye medie-, content- og teknologibureau, som kommer ud af fusioneringen mellem MEC og Maxus, kommer til at hedde ’WAVEMAKER’.


’Wavemaker’ står for de bølger, der opstår, når medier, content og teknologi smelter sammen og bliver aktiveret i bureauets unikke forståelse af ’Customer Journey’.

Logoet, WAVEMAKER, reflekterer bureauets arv som en del af WPP og GroupM.

Tim Castree, som er global CEO i MEC og Wavemaker, siger: “Vores formål er at hjælpe annoncører til at transformere og vækste deres forretning gennem vores dybe viden om ’Customer Journey’, og allermest vigtigt – at gøre dette ved at integrere data og indsigter fra ’Customer Journey’ med [m]PLATFORM, som er GroupM’s proprietære målgruppeteknologi. Vores Wavemaker brand og positionering er en manifestation af det formål.”

Kelly Clark, som er global CEO i GroupM, tilføjer: “Wavemaker er et spændende nyt globalt bureaubrand med et stærkt løfte til kunderne. Tim og hans team har den fulde støtte fra GroupM’s skala, resurser og specialistviden.”

Brandet vil, sammen med den nye visuelle identitet, komme i brug lokalt, når fusionen er fuldgyldig i de enkelte lande, hvilket sker senest i januar 2018. Wavemaker kommer til at have kontorer i 90 lande med mere end 8.500 ansatte. Store globale kunder tæller bl.a. L’Oreal, Vodafone, Marriott, Colgate-Palmolive og Paramount.

WAVEMAKER

Wavemaker key stats:
• $38bn i medie-billings
• 8,500 medarbejdere
• 2,900+ digitale specialister
• 750+ content-specialister
• 400+ dataspecialister
• 200+ platform-/teknologispecialister
• 139 kontorer
• 90 lande

PR -kontakt:
Kristian Bæk-Mikkelsen, CEO Maxus, MEC & Wavemaker Danmark
E: kristian.baek@maxusglobal.com
T: +45 40 50 66 90